Na hodinách literatúry sme posledné dva mesiace spolu so žiakmi pracovali na projekte, ktorý bol zameraný na literárny žáner - román. Je to rozsiahly žáner, ktorý ponúka veľa možností ako ho žiakom podať. Tento rok sme sa rozhodli, že si žiaci vyskúšajú úlohu učiteľa a budú musieť svojich spolužiakov daný žáner naučiť.
Pracovali v skupinách. Každá skupina si zvolila iný druh románu – detektívku, dobrodružný, robinsonádu, western či fantasy román. Projekt mal dve časti – teoretickú a praktickú. V teoretickej časti si najprv museli naštudovať charakteristiku daného románu, prečítať ukážku v učebnici, diskutovať o nej. Získané poznatky pretaviť do plagátu/reklamy na svoj žáner. Druhá časť bola praktická, kde žiaci vystupovali ako učitelia a pripravili si 20 minútový vstup. Formy i metódy práce si každá skupinka mohla zvoliť podľa seba. Žiaci veľmi milo prekvapili. Zvolili netradičné i moderné prvky výučby. Mali pripravené prezentácie na vysokej úrovni, kvízy, pátračky po škole, hľadanie sladkého pokladu v knižnici a neváhali použiť aj kostýmy, tance či hudobné ukážky. Nevedomky prepájali vedomosti z matematiky či geografie. Dokonca nás navštívil aj stroskotanec, ktorý nám porozprával svoj životný príbeh. Boli to hodiny, ako sa na moderného učiteľa patrí. V mnohom boli pre mňa inšpiráciou. Ďakujem im.