triedna kniha  m365
 logo zs ziaci  logo ms male  microbit

 

      
 skd  jedalen
 kontakt  experimentalne overovanie

Formácia učiteľov

„Z plnosti srdca, hovoria ústa!“  (Lk 6,45)

Slová sú nevyhnutnou súčasťou interakcie medzi žiakom, učiteľom i rodičom. Učiteľ slovami často dokáže zmeniť vzniknutú situáciu, a preto je veľmi dôležité, čím si plní srdce. 

  • Každoročne sa zúčastňujeme trojdňových duchovných cvičení pod vedením skúsených exercitátorov.
  • Raz za mesiac mávame v popoludňajších hodinách duchovné obnovy, ktoré vedú miestni kňazi.
  • Veľmi nám pomáha tzv. chvíľka na modlitbu. Je to krátke 10-minútové zastavenie sa počas dňa a všetci, ktorí majú voľnú chvíľku a neučia, nepracujú, neupratujú, sa modlia v kaplnke za školu.

Ak máme srdce plné Ježiša, tak o tom budú svedčiť aj naše slová!

phoca thumb m 001

Pôstna výzva 2023 - piaty týždeň

5. týždeň – 20.3. – 26.3.2023

Piata bolesť – Pohľad na Ježišovo zomieranie

Pri Ježišovom kríži stála jeho matka, sestra jeho matky, Mária Kleopasova, a Mária Magdaléna. Keď Ježiš uzrel matku a pri nej učeníka, ktorého miloval, povedal matke: „Žena, hľa, tvoj syn!“ Potom povedal učeníkovi: „Hľa, tvoja matka!“ A od tej hodiny si ju učeník vzal k sebe.

Jn 19, 25 - 27

2023 post 4 tyzden

„Pomocný vychovávateľ v materskej škole“

V rámci výzvy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Názov materskej školy: Základná škola s materskou školou Rudolfa Dilonga – predprimárne vzdelávanie

Zriaďovateľ: Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Spišské Podhradie

Typ materskej školy: cirkevná materská škola

Názov kmeňovej školy: Základná škola s materskou školou Rudolfa Dilonga

Adresa: Hviezdoslavova 823/7 , 02801 Trstená 02801 

Počet mesiacov finančného príspevku v roku 2022: 11

Počet mesiacov finančného príspevku na rok 2023: 8     

Počet schválených vychovávateľov: 1 (úväzok rozdelený na 2 polovičné úväzky)

Výška príspevku na rok 2022:  9 607€

Cieľom výzvy je podpora materských a špeciálnych materských škôl prostredníctvom zamestnania pomocného vychovávateľa ako nepedagogického zamestnanca na pomoc pri poskytovaní povinného predprimárneho vzdelávania deťom so zdravotným znevýhodnením a/alebo deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia.

Viac na stránke MŠVVaŠ

2022 projekt vychovavatel ms

Program doučovania „Spolu múdrejší 3“

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR podporilo v rámci výzvy „Spolu múdrejší 3“ časť škôl z iných zdrojov.

Do programu doučovania „Spolu múdrejší 3“ na mesiace február až máj 2022 sa zapojili aj naši učitelia.

Cieľom výzvy je podpora pre tie základné školy, ktoré budú prostredníctvom kvalitného a dostupného doučovania svojich žiakov vytvárať podmienky na zlepšovanie ich vedomostí a zručností v hodinách mimo vyučovania v stanovenom rozsahu na predmety na 1. aj 2.stupni. V našej škole sa môžu doučovať na predmety Slovenský jazyk, Matematika, Anglický jazyk, Nemecký jazyk, Ruský jazyk, Fyzika, Dejepis.

Osem učiteľov, niektorí naši vyučujúci, niektorí bývalí naši učitelia vypomáhajúci vytvoria skupiny 4-6 žiakov, ktorí sa budú pravidelne mimo vyučovania doučovať.

V prípade záujmu o doučovanie oslovte vyučujúceho:

1.stupeň:  PaedDr. Andrea Kadlubiaková, Mgr. Eva Valková

2. stupeň: Mgr. Gabriela Kordiaková, Mgr. Ľuboslav Smatana, Mgr. Henrieta Mačorová, Mgr. Monika Sokolovská, Ing. Mária Kováčiková, Mgr. Mgr. Magdaléna Gensorová.

Spolu múdrejší 3 minedu.sk

ministerstvo skolstva

Školský digitálny koordinátor 2021

Táto pozícia školského digitálneho koordinátora je v ZŠ s MŠ R. Dilonga  vďaka MŠVVaŠ a podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.

ministerstvo skolstva

2021 edit1

 Hlavné školské ciele NP edIT:

  • zlepšenie technologickej pripravenosti na dištančnú/hybridnú výučbu;
  • sanácia rizikových skupín ohrozených školským neúspechom;
  • koordinovaná digitálna transformácia škôl.

Z hľadiska potrieb digitálnej transformácie vzdelávania digitálny koordinátor pôsobí v troch základných oblastiach: vízia školy, škola ako komunita aktérov, škola ako vzdelávacie prostredie. Jednou z prvých úloh ŠDK na škole bolo  zorganizovať použitie nástroja SELFIE s úlohami na 4 roky. 

Školský digitálny koordinátor zabezpečuje:

  • poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania v škole,
  • spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód, foriem a didaktických prostriedkov vo výchove a vzdelávaní,
  • vzdelávanie zamestnancov v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
  • aktuálny digitálny materiál ku vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
  • pravidelnú informovanosť o aktuálnych možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
  • poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
  • administráciu online testovaní,

Podporuje učiteľov, rodičov a žiakov v implementácii naplánovaných krokov digitálnej transformácie:

  • Koordinuje interné vzdelávacie aktivity pre učiteľov a vedenie v rámci možností a potrieb našej školy (napr. konzultácie pre učiteľov k využívaniu DT, hospitácie na vyučovacích hodinách, workshopy k novým DT, ktoré niekto z učiteľov pozná, spoločné plánovanie hodín s využívaním DT, otvorené hodiny, ...)
  • Organizuje externé vzdelávacie aktivity zamerané na rozvíjanie digitálnych kompetencií pre verejnosť, rodičov, starých rodičov podľa ich aktuálnych potrieb a možností (napr. ICDL pre žiakov a učiteľov, workshop k novým DT, workshop pre rodičov a žiakov k zvládnutiu elektronickej komunikácie a virtuálneho vzdelávacieho prostredia ...
  • Podporuje rozvojom digitálnych zručností žiakov a učiteľov postupný nástup hybridného vzdelávania.
  • V spolupráci so správcom siete rieši praktické problémy učiteľov a vedenia s používaním digitálnych technológií.

Povinnosťou ŠDK bolo absolvovať inovačné vzdelávanie „Transformácia vzdelávania a školy pre digitálnu dobu“ poskytované projektom IT Akadémia v roku 2021.

Viac info.